Onze reis naar het verre oosten

3 mei 2022 - Kuta, Indonesië

Hè hè, we zijn gearriveerd!

Op 1 mei zijn we om 4 uur uit de veren gegaan zodat we genoeg speling hadden voor de drukte op Schiphol. Uiteindelijk viel het mee: we mochten inchecken in vertrekhal 3 en alle KLM'ers vertrokken duidelijk vanuit hal 1 en 2. We waren gelukkig ruim op tijd: de check-in zou openen om 7 uur (zeiden ze) en we waren er rond 6:15. Na rustig een cappuccino te hebben gedronken zijn we in de rij gaan staan. Uiteindelijk konden we rond kwart voor 8 inchecken, en waren we om 9 uur langs alle corona-checks, mopperende douanemedewerkers (want wie doet er ook een hoodie aan in het vliegtuig?!) en paspoortcontroles.

Bij de gate op SchipholOns vliegtuig

Om kwart over 11 begonnen we aan onze Tocht (ja, met een hoofdletter) van 12 uur en 40 minuten naar Singapore. Gelukkig ging dat allemaal voorspoedig en zijn we inderdaad niet over Oekraïne of Rusland gevlogen. Het eten viel ook zeker niet tegen, we zijn goed verzorgd door de stewardessen. Om 6 uur lokale tijd (=12 uur 's nachts in Nederland) waren we op Changi Airport in Singapore en konden we even rondwandelen. Het instortingsgevaar was groot: met zo'n 1,5 uur slaap waren we behoorlijk kapot. Tijdens onze tweede vlucht naar Bali (2 uur en 40 minuten) hebben we wel wat tijd ingehaald.

Het ontbijt tijdens de vlucht van Schiphol naar SingaporeDe routeUitzicht bij het landen op Changi

Plafonddecoratie op ChangiDe cactustuin op Changi

Beelden op Denpasar AirportBeelden op Denpasar Airport 2

Op de luchthaven van Bali moesten we heel lang wachten om een visum te kopen en om door de paspoortcontrole te komen. Alles gaat hier wel op het "vakantietempo", dat zat er bij ons nog niet zo in. Gelukkig stond er een chauffeur klaar en waren we met 5 minuutjes bij het hotel. Het is echt prachtig hier, we hebben een schandalig grote kamer (zie ook Ramons eerste vlog bij Video's :D) en drie (!!!) heerlijke zwembaden op het resort.

Beelden in KutaHet strand naast ons hotelRamon op het resort

Een van de zwembaden op het resortUitzicht bij het zwembad

Na aankomst hebben we even rondgewandeld over het strand, het resort en het dorp in. Het is hier mooi, iedereen is super vriendelijk, behulpzaam en wil weten waar we vandaan komen. Het eiland en toerisme is echt nog herstellende van de coronapiek in februari en daarvoor. De chauffeur bedankte ons zelfs dat we naar Bali zijn gekomen. Na de rondwandeling hebben we nog even gezwommen, zijn we een hapje gaan eten (goed pittig en super lekker). Daarna zijn we gecrasht.

Nu gaan we ontbijten en terug naar het vliegveld voor onze vlucht naar Yogyakarta (Java).